NLMatch houdt zich al meer dan 15 jaar bezig met telemarketing. Met een team van ruim 30 ervaren medewerkers genereren zij commerciële afspraken voor accountmanagers voor vooraanstaande Nederlandse ondernemingen. Zo komt het salesteam aan tafel bij concrete én geïnteresseerde prospects, zonder dat zij zelf koud hoeven bellen.
In 2004 heeft voormalig eigenaar Bart NLMatch opgericht. In eerste instantie is NLmatch gestart in Den Haag. Na een verhuizing naar Dordrecht zijn er inmiddels ook twee vestigingen in Spanje (Fuengirole en Torre Del Mar) geopend. Doordat de medewerkers van NLMatch gespecialiseerd zijn in koude acquisitie op een hele kwalitatieve manier, zorgen zij ervoor dat ze voor elke opdrachtgever de juiste prospects binnen de juiste doelgroep benaderen én warm maken voor een concreet sales gesprek.
Gedurende het 15 jarige bestaan van de onderneming is er erg veel veranderd binnen de onderneming en is de onderneming verder geprofessionaliseerd. Om haar doelstellingen te kunnen bereiken is er gedurende het bestaan een managementteam aangesteld, om samen met Bart de groeiambities waar te maken zónder daarbij het kwaliteitsaspect uit het oog te verliezen. Zo werden Bianca, Robert en Davy aangesteld als managementteam en stuurden zij de onderneming operationeel aan.
Na ruim 15 jaar was oud-eigenaar Bart toe aan iets nieuws en overwoog hij de onderneming te verkopen. Dit heeft hij destijds openlijk besproken met het managementteam en zo is het idee ontstaan om als managementteam de onderneming over te nemen. Johan van den Berg van Take 5 heeft Bianca, Robert en Davy tijdens dit proces begeleid.
Direct bij de start van het management buy out proces was duidelijk dat Bart graag wilde stoppen middels een uitgroeimodel. Hij wilde na de overname nog betrokken blijven bij de onderneming om de commerciële activiteiten te blijven doen. Omdat Bart hier altijd al verantwoordelijk voor was, gaf dit Bianca, Robert en Davy extra vertrouwen in de bestendigheid van de omzet én de toekomstige groei middels nieuwe opdrachtgevers.
Wel werd duidelijk dat de verwachtingen van de verkoper en de kopers, wat uit elkaar lagen, wat natuurlijk niet vreemd is bij een overname, beide partijen hebben immers andere belangen.” zegt Johan van Take 5.
Take 5 heeft het overnametraject gecombineerd met advisering richting het aantrekken van financiering, zodat de overname mogelijk gemaakt kon worden.
“Het is een groot voordeel dat de financiering en de overname door één adviseur wordt begeleid, zodat deze losse processen op cruciale momenten samen komen en er geen stappen in de overname worden gezet, wanneer er voor dat deel van de financiering nog geen groen licht is.” zegt Davy.
NLmatch